tisdag 1 januari 2019

2019:1:1 Om att få rätt erbjudande i precis rätt tid - och en envis hosta

Efter att ha spenderat den tänkta träningsveckan med att hosta och nästan inte kunna andas så vaknade jag idag och mådde lite bättre, först tänkte jag väl ta det lugnt idag också men så hörde Simon av sig och undrade om jag ville hänga på till Gjuteriet och jag ba.... JAAAAA det vill jag... Ägnade några sekunder åt att fundera på om jag faktiskt är frisk nog och sen ba "fuck it lets do it". 

Eftersom Simon inte bara är min crossfitkompis utan även min thaiboxningskompis så frågade jag om han kunde tänka sig att hålla lite mits så jag får kolla vad kroppen tål och "självklart" var svaret så jag tog med handskar och mitsar... åhhhhhh som jag har saknat det! 😍😍😍

TACK Simon, både för att du fick ut mig idag och för att du höll mits åt en väldigt ringrostig gammal tant - du får karma-poäng på det! 😜


Fast innan 4x2 minuter alldels underbar mitsträning så hade jag kört knäböj och marklyft!

5x5
32,5 Back Squat
55 Deadlift

Dom där marklyften var rätt lätta, erkännes, så jag började lägga på lite efter mina 5x5 och kom upp i 80 idag, sen var jag smart och la av 😉 den sista var tung och huvudet var inte där så bara dumt att vålda upp något som ändå inte skulle vara ett PB. BS kändes okej, vågar inte belasta mer än så utan coach och utan att fysion sagt sitt. (Vikten är 65% av 1rm)

Boxningen kändes helt okej, lite svårt på det golvet och lite ovant att vara starkare i höger än vänster så jag måste nog in och säcka igång min vänsterkick igen, våga sparka för nu sitter nog en del i huvudet. Kom lite nära i nästan alla tekniker men ärligt, efter nästan ett års uppehåll så tänker jag att jag gjorde det bra. Nu får vi se hur kroppen känns i morgon! Självklart återgäldade jag mitstjänsten och höll åt Simon också, även där är jag ringrostig "men inte så illa som det kunde varit" var Simons betyg *haha* han är snäll han.... 😉  I´ll be back!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina