lördag 5 januari 2019

2019:1:3 Tråkig och oengagerad rehab och bildbevis på att jag har liiiite kvar att jobba på

Jagärensånsomtränar, jagärensånsomtränar, jagärensånsomtränar. Jag har hamnat i en livssvacka och då är det svårt att upprätthålla engagemang för annat än det livsnödvändigaste, och knappt det. Ensam utan pepp är det ännu svårare men eftersom jag är en sån som tränar så gör jag det. Även om det innebär att jag genomför ett pass med ångesten sprutande i öronen, andningen knappt nedanför bröstvårtorna och med tårar rinnandes nedför kinderna. Det är inte då man pressar sig, men det är då man genomför. Jag tänker inte låta ångesten vinna. Inte den här gången.

Jag värmde upp försiktigt och gjorde mina inåt- och utåtrotationer sedan 3 av mina rehabövningar 5x10 reps

- Bulgarian bag squat
- Utfall med grönt gummiband (utan pinne!!)
- Höftlyft mot pilatesboll.

Jag hade tänkte köra nåt enbensmark/raka mark också men när jag provade så kändes det faktiskt inte bra i ryggen så jag hoppade över det helt enkelt.

Jag filmade ett set bulgarian-bag-squat och då ser jag ju att jag har lite kvar att jobba på ... SUCK. Syns tydligt på filmen (och bilden nedan) att jag inte står på hela foten (ajabaja om man vill ha hela knän!) och jag har kvar mitt gamla ticks att titta uppåt istället för rakt fram.  På den positiva sidan så har jag klarat att hitta 90 grader (inte under 90 är min fysios regler) och jag håller en hyfsat rak rygg, jag faller fram men det är ett rörlighetsproblem och ett problem med hur långa mina överben är i förhållande till mina underben.


Jag gillar bulgarian bags, dom är lite "ostyrigare" än andra vikter så man får snabbare respons på sin teknik - lite som i boxningen, gör man fel gör det ont 😜 för då får man den i huvudet 😂 den ställer också rätt stora krav på greppstyrka vilket är bra! 




Jag börjar få lite ångest över att jag inte lyckas hålla "fluffet" på avstånd, jag har sagt att jag ger mig själv januari också på att "komma igen" men sen måste jag tillbaka, jag trivs inte med den där extra valken. Men först försöka sitta lugnt i båten lite till... och inte äta för många skumtomtar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina