söndag 27 januari 2019

2019:4:2 Om morgonträning och vikten av ett team

Jag är INTE en morgonmänniska, jag fungerar dåligt innan jag varit vaken åtminstone 4-5 timmar, både mentalt och kroppsligt. Jag märker det i mitt jobb där jag är rätt usel före lunch men otroligt effektiv och kreativ framåt åtta på kvällen. Samma med träningen. Jag lyfter åtminstone 30% mer på em/kvällen än på morgonen. Jag hade haft otroligt svårt att genomföra det jag gjorde idag om det inte var för att vi var ett team och jag ville ju inte sänka min team-mate Linda helt... 😜 men utan den pressen och utan tjoandet från dom andra på passet och coach Johanna så hade dagens pass på sin höjd blivit medelmåttigt. Nu blev det awesome!



Coach Johanna började med uppvärmning med gummiband, skulderblad/axlar och ben och rumpa, dom senare med hjälp av övningen "kick och kiss" 😂😱 No worries, no Tena needed for that one! 😌

Sedan en Wod med 4 block där varje block körde i 6 minuter och bestod av en stege där varje person i teamet gjorde vartannat steg men båda gjorde +övningen. Alltså

P1: 1 lyft
Båda +övning
P2: 2 lyft
Båda +övning
P1:  3 lyft
osv

Vila 2 minuter mellan blocken, totalt 30 minuter WOD.

a) Marklyft +burpees
b) Pushpress + situps
c) KB-sving + goblet squat
d) Wallballs + armhävningar



Lite anpassning krävdes för mig, och jag körde låga vikter #förståndigt 😁, jag gjorde liggande pressar istället för armhävningar, jag gick över till air squat istället för goblet (skulle jag gjort från början och haft en tyngre kb för svingarna)

Reflektioner: Det är fan ASJOBBIGT att göra marklyft när man är andfådd 😆 och efter 13 dagars uppehåll så är tom 12 wallballs med en 3-a konditionskrävande 😮

Men jag är glad att jag bokade mig för nu behöver jag inte komma på klockan tre i eftermiddag att jag inte har tränat än och släpa mig iväg då. Nu kan jag sitta hemma och kolla på dom sista avsnitten av Greys Anatomi och titta på snön som faller 😘 Tack Linda för team-coachandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina