torsdag 10 januari 2019

2019:2:1 Om att prova vingarna... eller handskarna snarare!

Ja, här sitter jag nu då. Hade jag varit religiös hade jag bett till nån slags gud, nu bönar jag bara min kropp om att snälla snälla snälla inte ha jätteont i morgon!!

Jag har fått ok från fysion att prova thaiboxningen, men fortfarande inga hopp och ingen löpning och inga böj under 90 (eller jag har börjat hoppträning men det inkluderar inte 3x2 minuter hopprep.... 😏) Så idag packade jag mitt gear och körde iväg!

Först. så SJUKT roligt att träffa alla igen! Några nya som nog undrade vad jag var för en filur och en hel del gamla. Jag skulle ta det lugnt.. och ärligt, jag FÖRSÖKTE faktiskt 😳, men när först Zaid bjuder upp till sparring i ringen (alltså, där dom tuffa killarna är... 😱 ) och sen Homam ler och vill att köra mot mig... ja då är det fullt ös och ASMYCKET skratt, TACK killar för att ni ställer upp och leker med mig! 😜

Gillade upplägget idag, uppvärmning, skuggning, ping-pong-lätt-sparring, sparring, fys, skugga. Perfekt!

Reflektion: herregud så mycket jag har tappat!!!! Jag försökte bara låta kroppen reagera och inte tänka så mycket och lord vad mina armar var överallt där dom inte skulle vara 😳 blocka sparkar med handsken är sådär bra, faktiskt... 😂 men nu kan det ju bara bli bättre 😜 För DET HÄR ÄR FAN DET ROLIGASTE JAG VET! Fastän jag suger på det just nu... men med lite drillning från grabbarna ska jag nog få ordning på mina tekniker igen!  Om ni bara kroppen bestämmer sig för att klara av det här.. mest ont just nu är har jag i den gamla stukade vänsterfoten, det var kanske lite oväntat att den skulle segla in nu.... (trots ankelstöd)


PS Trots utfyllda valkar har jag i alla fall ett par thaishorts som passar, tack för det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina