söndag 25 mars 2018

13:4 Rehab nummer (jagminnsinte) och lite blandade småhopp

Mitt träningsmotivationskonto är snart helt tömt och nu är det extremt svårt att komma iväg och träna. Inte bara för att träningen är tråkig i sig, utan för att jag saknar alla människor, det är tomt och ödsligt och ensamt. Idag hade jag i alla fall lite sällskap av boxens toppatleter Bella & Henke - dom tränar dock på en liiiiiite högre nivå än vad jag gör ;-)

Well. Först rehab. Cable-cross och gummiband. (noll cardio uppvärmning, pallar fan inte det). Sedan gick jag inte i open-boxen och körde två olika rundor (kallar det inte wod för det är långtifrån "godkända" crossfitövningar  😊

Cirkel 1 - 10 reps p övning, 4 varv
- raka latsdrag (gult+rött gummiband och pinne)
- framåtlutande flyes 5 kg
- T-2-KB
- Omvända ryggresningar på pilatesboll

Cirkel 2
10x10 av
KB-sving  16 kg
Jumping pullups

Hade tänkte ha med "matrix" som är en slags squat-rodd-övning men det ville inte knät så jag strök den. Blev inte riktigt tillräckligt med cardio då men sånt är det ibland.

Våffelsmet klar - ska bli gott till efterätt ikväll så hem och vänta in kidsens ankomst från deras pappa!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina