lördag 17 mars 2018

12:3 Barntränare som brought Sally up + sparring + mits = happy!

Lite tunt på tränarfronten på Glommens Muay Thai idag, det är tävling i Varberg så många tränare och fighters är där och stöttar våra killar. Men Azim och jag fixade det :-D

Jag körde först barnpasset med kidsen, finns några riktiga talanger där, så roligt att se! Vi avslutade med "Bring Sally up" (Flower av Moby)  - "är det riktigt lämpligt med en meniskskada" tänker ni. 🙄 Till mitt försvar säger jag då att vi körde den faktiskt oviktad... Och nej, det gjorde inte ont och ja jag var försiktig men jag tänker inte stå och se på när kidsen sliter 😜

Sedan rullade jag ner till dom andra och då var det sparring, alltså EGENTLIGEN hade jag inte tänkt sparra utan bara mitsa med Azim men när Markus nu tittade på mig med hundvalpsögon och ville att jag skulle slå på honom så var det svårt att säga nej 😜 Så jag sparrade två ronder med Markus och en med Simon, lite scary för det är ju lätt att dras med och göra saker jag inte ska, men JAAAAAAAAAAAAAA så roligt det är! Fast jag får hur mycket stryk som helst och har absolut noll chans så är det svinroligt. Knäpp? Jag? Absolut! Fortsatte sedan med lite mer sparring mot några mindre vana, det är också roligt, dom utvecklas så himla fort (ungdomarna/barnen alltså.. till skillnad från oss dinosaurier), det är inte mindre jobbigt fysiskt för en del i det är ju att låta dom träffa 😉.

Sedan höll Azim mits åt mig tills jag föll ihop i en våt pöl och ärligt. Det HÄR är fan det bästa som finns.. nästan... 😉


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina