onsdag 7 mars 2018

11:1 En lång rehabväg tillbaka har inletts

Japp. Färdigsurat, nästan, ska bara vara bitter ett litet tag till 😆 . Idag först massage hos Mårten på MH Friskvård, det är fan inte skönt alltså... men det hjälper. Fick bakläxa på armhävningarna. Han har rätt, på ett sätt, jag fattar det, å andra sidan är jag pippi långstrump så... 😜 men jag kan göra som han vill. Nån gång. Ibland. Sedan akupunktur hos sjukgymnasten, min huvudvärk är nästan helt borta nu, så otroligt befriande och så mycket energi jag har fått! I morgon första besök hos knä-fysioterapeuten på IFK kliniken i Göteborg. Jag har aktivt valt att få komma till ett klinik med idrottsinriktning och jag gissar att dom vet vad dom snackar om så jag lovar att göra som dom säger. Okej? 🙄

Efter det åkte jag till Gjuteriet, ville vara klar innan dom som får vara med på dom roliga woddarna kom och min plan höll.

Jag började med att värma upp med mina rehabövningar. Väggängel, tåhäv, baksida axel och korsvis armlyft på pilatesboll. Check.

Sedan körde jag 5 varv idag av 10 reps var av
- Frivändning
- Sumomark
- Medbollkast mot vägg
- Benindrag på pilatesboll
(hade 25 kilo på stången, det är ganska lite för mig så lugnt och kontrollerat, pallade också upp stången lite för att minska knävinkeln i startpositionen för frivändningen).

Sedan gjorde jag axelövningar med hantel

Lite mer korsvisa lyft på pilatesbollen och sen..

.....

wait for it.....

.....

Jo. Airbike.

😂😂😂


6 minuter klarade jag... i lugnt tempo. Sen fick jag nog och drog igång lite intervaller 😂 körde 30 sekunder max 30 sekunder lugnt i 5 intervaller. Sen var jag trött och nöjd och åkte hem!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina