torsdag 15 mars 2018

12:2 Ett slags boxningspass med intervallavslut

Anna och jag stämde träff på thaiboxningen idag, vi tänkte att vi kan ju köra med/mot varandra i alla fall, det blev ett pass helt på egna händer till slut.

Men vi tar det från början ;-) Uppställning och både nybörjare och fortsättare i samma grupp. Jag hade innan träningen sladdat in på sportaffären och köpt ett gummiband så jag kan göra nån slags rehab utanför Gjuteriet. Så, japp, jag gjorde REHAB! Började innan passet och körde hela knä-rehab-grejen medans dom andra värmde upp. Axelrehab gick sämre, för kort gummiband, men å andra sidan har jag väl inte varit flitigast i världen med den innan heller #visslar

Passet började sedan med en "klappa"-övning som innehåller massa med snabba förflyttningar, sedan var tanken att en "van" skulle mitsa med en "ovan" och därefter sparring... Well. Visst jag är på dåligt humör i största allmänhet nuförtiden så det bidrog väl  men nä, det där gör jag inte. Så jag och Anna lämnade resten av gruppen och gick och körde egna mitsronder istället. 4x2 minuter med 15 sekunders vila, 2 omgångar var. Vi avslutade sedan med 9x30 sekunder med kb-sving/goblet squat, burpees och Toes-to-kettlebell. Lagom flåsigt.

Till viss del kan vi ju coacha oss själva men i längden blir det ju inte bra om vi bara kör coachlöst, så är det ju, så på sätt och vis är det "synd" att det är så många deltagare på passen nuförtiden för då finns det ju mindre utrymme för anpassningar för oss skadedrabbade. Vi vill ju kunna träna så mycket vi kan och inte bara sluta..... Jag hoppas det kanske kan bli bättre nästa vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina