torsdag 22 mars 2018

13:2 en halv rehab och ett helt pass thaiboxning

Riktigt bra och rolig och mentalt utmanande mitskombo idag med coach Kalle. 👍 Skönt att få köra med Anna och inte byta runt vi vet ju våra skador och anpassar så det funkar men idag var i princip den enda anpassningen att jag fick göra högersparkar rakt igenom. Jag kommer att bli sjukt grym på högersparkar ;-)

Dom andra hoppade hopprep som uppvärmning det får jag ju inte så jag tog mitt gummiband och passade på att köra delar av rehab-programmet. Har bara "korta" gummiband själv så jag körde alla utom det som ska vara i cable-crossen, så det får väl räknas som ett halvt i alla fall. 🙄 Sen skulle vi petsparras lite och det blev väääääldigt tydligt hur stel jag redan blivit i höften när jag inte får sitta på huk.... Frustrerande.

Det är också frustrerande att jag inte haft ont i ryggen sedan jag övergav traditionell gymträning för crossfit - men gissa - nu är mitt ryggonda tillbaka.... 🙄 kom efter första rehabpasset och går lite upp och ner men har haft ont sedan dess.  #näjagärintebitter

Avslutande fys var spark-pyramid där vi då bara gjorde högersidan  😀 och där jag faktiskt inte klarar av att kicka så fort som jag behöver för att få lite pulshöjning.... fot och knä samarbetar inte tillräckligt. Sedan hoppade dom andra igen, jag gjorde burpees. Sedan gjorde dom andra kasta-ben-och-håll-emot Jag gjorde hollow-hold.

Sedan var vi klara hon den där solskenspinglan och jag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina