torsdag 8 mars 2018

11:2 Hej thaiboxningen och WOW vilket bemötande på IFK kliniken!

Besök på IFK Kliniken idag och fysioterapeut Anna. Hatten av och WOW vilket bemötande! Drog min history lite kort och hon förklarade på ett mycket pedagogiskt sätt vad minisken gör, var exakt min skada sitter och vilka rörelser som belastar hur och var. Hon mätte mina ben, konstaterade att knät är lite svullet och att jag har bra styrka i låren - "nu ska vi se till att behålla den" sa hon. Låter utmärkt tycker jag! Om jag låter bli att hoppa, böjer så lite som möjligt och undviker vridningar så kan jag träna allt som inte gör ont. WIHOOOOO. Ingen jävla cykel. 😅 Hon kom också med riktigt bra motivation för att låta skadan läka och inte operera... det leder nästan alltid till artros några år senare tydligen.... 😲

Ska träna på "som jag gör nu" och så ska jag träffa henne igen nästa vecka och titta på lite specifika övningar för att stärka knät.

Idag åkte jag därför till thaiboxningen, visste att Anna var där och vi sa att om passet inte passar våra skador så mitsar vi på egen hand, men det var ett bra pass coach Kalle satt ihop åt oss så med bara lite modifikation kunde jag köra passet! Lite fys på slutet och kabom där satt den!


Hon å jag alltså  ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina