lördag 24 mars 2018

13:3 rehab med blodsmak och avslutande frivändningsmania

Satt första halvan av dagen på rumpan i bilen och i Vättle ishall i Lerum när storebror tävlade i konståkning. Det var bra eftersom jag vaknade med JÄVLIGT ont i foten idag. Den stukade foten. Jag har inte en aning om vad jag har gjort, men ont gör den. Inte svullen, inte varm, inte röd. Bara ond.

Så, jag tänkte faktiskt skita i att träna idag och vila istället. Men så ville jag inte komma till Anna på IFK Kliniken på måndag och skämmas över att jag fuskat med passen så jag bet ihop och tänkte att träna med ont är något jag kan så just fucking do it.

Lätt uppvärmning med pinne i några minuter sedan super-settade jag hela rehabben men det GÅR fan inte att komma under 40 minuter. Jag kör axelrehab i "vilan" på krabbgången. Gjorde inga tåhäv idag, tänkte jag skonar foten. #fiffigttänkt Men det gjorde ont, blodsmakont.

Sen belönade jag mig själv med en slags wod med Clean & Press.

10 varv av

5x
1 PC (power clean)
2 HPC (hang power clean)
1 Push Press
(planen var att köra varje varv unbroken och inte släppa stången men jag lyckades inte helt, krampade i händer och underarmar)

(Totalt alltså 50 PC, 100 HPC och 50 PP)

Jag hade 20 kilo på stången och det var nog rätt lagom med tanke på skadeläget. 🙄 tyngst för underarmarna faktiskt. Det är nog där jag är svagast just nu.



Well. Sen åkte jag hem och käkade en kaloribomb bestående av sallad med bacon, beans, bread and bea 😜




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina