söndag 1 april 2018

14:4 JAAAAA äntligen ett marklyfts-PB!

Var faktiskt otaggad idag. Inledde med en timmes promenad på Vallarna (hade lite pokemonägg att kläcka 😳) och åkte sedan till Gjuteriet.

Jag var duktig och ägnade 20 minuter åt rehab (musslan, crabwalk, höftlyft, hoppa hoppa landa, stående höftlyft) och sedan tänkte jag att va fan, jag kör marklyft! Och JA så bra det kändes!

Jag körde 5-4-3-2-1  med 60-70-75-80-85 hade ett fail på första på 85 och andra på 80. Kände att jag nog faktiskt hade mer att ge så tog en 1a på 87,5 - och väl där är det ju omöjligt att inte prova på PB 91 kilo så det lag jag på. Den första rubbade jag knappt. Påminde mig själv om a)magstöd och b) tryck undan golvet och JÄKLAR, den var seeeeeeg och den såg säkert för jävlig ut men UPP kom den och så jävla skönt!! Det är mer än ett år sedan jag tog 90 och sedan dess har det suttit långt borta men nu så!

Hur toppar man det med cardio? Det går ju inte ;-) Men jag körde ändå fem varv av 10 kcal rodd och 5 assisted pullups.

Sen åkte jag och köpte godis 🤤 som jag ska äta nu efter att jag intagit min påskdagsmiddag bestående av sparrissallad med kokt lax och dillmajo samt fikon med getost till efterrätt. #lyxigtvärre


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina