onsdag 11 april 2018

16:1 Om när hon som inte springer sprang

Ibland sammanfaller till synes helt orelaterade skeenden och dessa får helt klart oväntade och ovanliga konsekvenser. Så var det idag när en avstängd bro ledde till att hon som inte springer (undertecknad) sprang. Jag vet. Förlåt om ni satte kaffet/teet/chipsen i halsen....


Men vi tar det från början ;-) Vrooom hem från jobbet, sen, som vanligt, fulparkerar bilen, springer in i lägenheten, byter om till träningskläder samtidigt som jag rafsar ihop barnens kläder och glömmer deras vattenflaskor (#parentoftheyearaward), kör nästan (harkel) lagligt och hämtar lillbror (fetsist kvar på fritids .. HUR hinner folk?) hämtar storebror. Kommer på att BROHELVETET är avstängt. Jag har 12 minuter och måste köra runt hela j-la stan för att komma till Vallarna. SUCK. Stressar ungarna. Hinner fram med 3 minuter till godo. PJU.

Nu var planen att lämna ungarna och åka till gjuteriet. Men. BROJÄVELN är ju stängd så det tar  mig minst 20 minuter att köra fram och tillbaka. Not going to happen om vi säger så. Ny plan. Jag går ett varv på slingan. För jävla tråkigt blev det, ganska fort. ;-) så jag tänkte att va fan, jag är ju ändå här då kan jag lika gärna prova om man kan springa med en trasig menisk... (#fiffigt) Så jag kör 10 x 45 sekunders "löpning" (för er andra långsam jogging) med 2 minuters promenad. När jag är klar med det och är tillbaka på lekplatsen så tänker jag att hmm, jag kan ju springa ett par gånger uppför pulkabaken... Så det gjorde jag. 10 gånger. Sen var jag trött. :-D

Ja, så gick det alltså till när en stängd brojävel fick hon som inte springer att springa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina