söndag 22 april 2018

17:5 back to basics och sluta lyfta axlarna

Började dagens pass med rehab, såklart. Det var direkt uppenbart att gårdagens utflykt satt spår.... Jeeezus så trötta ben.. Och så trött fot! Så det blev crabwalk, höftlyft och draken idag.

Sen var det dags att göra om och göra rätt i ryggträningen. Massör Mårten har gett mig fet bakläxa. Tydligen har jag glömt allt Mr G lärde mig.... Surprise... Not! Så, ner med vikten, öka repsen och framförallt ner med axlarna! (film längre ner... Lite bättre men inte bra...)

Jag köpte en tröja av dom också, en semestersouvenir så bra som någon annan tänkte jag!



Dagens pass

10 varv
7 stångrodd omvänt grepp 25 kg
7 raka latsdrag grönt gummiband

Sedan 5 varv unbroken
7 backflyes 5 kg
7 push press 15 kg

Done.

Film från rodd och latsdrag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina