tisdag 31 januari 2017

När huvudet är tungt och mosigt - då är det ett rejält träningspass som behövs!

Fick typ inget gjort på jobbet. Eller jo det fick jag men inte det jag skulle. Trött och omotiverad och gjorde fel. Insåg att vad jag behöver är att träna så jag gav upp jobbandet och åkte hem och bokade mig på 18,30-wod-en. Det var jag den enda som hade gjort! Men när passet startade hade jag fått sällskap av Marie och Alexandra så tre musketörer fick Coach Emma att jobba med idag!



Det finns en väldigt stor fördel med att vara tre på ett pass, varav en också är instruktör, man får väldigt mycket instruktörstid #melikealot. Så idag fick jag hjälp att hålla rätt position i squat, rätt tjoff i höften i kettlebellsvingarna och massa pepp i sumomarken!

Men vi började med lite rörlighetsövningar och det blev plågsamt tydligt att min bröstrygg är låst igen. GAHHHH. Kommer vara helt omöjligt att hitta utrymme för en tid hos Dennis närmsta 6 veckorna :-( Vi fick också prova på en övning som Emma kallade "spider" (ett böjt ben, en arm, flytta bakre benet fram och sedan tillbaka). Galet svårt och efter 4 hade jag puls.... #whut #hallåkonditionenvarärdu

Well, sedan själva wod-en


  • 50 squats (jag hade 12 kg kettlbell)
  • 40 svingar (12 kg)
  • 30 ringrodd
  • 20 sumomark med drag
  • 10 burpees


Ser ju inte så tungt ut på pappret. Men jädrar vad dom sista tre squatsen brände! Där fick jag en bräda under hälarna av Emma, jag har ju envisats med att inte använda det för jag har tänkt att jag vill lära mig rätt men Emma sa att det inte är fel att först lära kroppen hur ryggen ska vara så kan man ta det andra sen. Har hon ju rätt i. Det var faktiskt väldigt skönt, och lätt att komma ner :-o  är det så andra har det jämt tänker jag...

40 svingar gick bra, lite puls men inte så jag dog. Ringrodd (typ trx-latsdrag) är ju en hemmabanaövning så den hade jag koll på.

Sumomark har jag inte kört så mycket (för jag har nån löjlig ide om att jag ska göra det "rätt" från början, jag vet, skittöntigt, jag ska sluta tänka så). Idag också med drag upp till hakan. Jag hade stång plus 5 kilo så 25 totalt, vilket ju inte är mycket för sumomarken men desto mer för hakdraget ;-)  Tyckte jag gjorde dem bra.

Avslutade med 10 burpees in i döden. Sjukt trött. Löjligt trött faktiskt. Det märks tydligt på kroppen att jag jobbar mycket nu. Och jag är snäll mot den, förväntar mig inte stordåd utan nu handlar min träning om att bibehålla och underhålla så får jag återvända till själva byggandet och utvecklandet när jobbet lugnar ner sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina