söndag 15 januari 2017

En Wod med Rodd #rimstuga #söndagsfys

Förutom att jag fipplat med telefonen så jag vaknade av den 7.40 när jag kunde sova till 9 #klantigt så kändes det faktiskt helt okej att gå upp idag! Fick i mig lite frukost och sladdade ner till Gjuteriet Crossfit för dagens söndagspass som var en teamwod! #tillsammansärroligare

Coach idag var Isa och på tavlan stod det Wallballs och Rodd. Älskar inte Wallballs, gillar rodd. Teamade idag ihop mig med goa Sara och jag är fasen galet stolt över vår prestation! We did it!

Först uppvärmning med medicinboll, och det var lite nytt och roligt och precis lagom jobbigt. Vi körde 10 situps med bollkast till (stående) kompis och sedan 10 av en övning som kallas "bron" där man först går upp i ett höftlyft och sedan trycka ner höften och göra en situps och kasta bollen. Kul, och en riktigt bra uppvärmning! (Det gäller dock att fånga bollen så man inte får den i ansiktet 😉 😵 #ops) Sista var 10 stående underarmskast till kompisen som blockade och skickade tillbaka bollen mot golvet. Byte och 3 varv. Kanoners!


Så till själva wodden (teamwod - dela hur vi ville)
60 Wallballs
2000 meter rodd
50 Wallballs
1500 meter rodd
40 Wallballs
1000 meter rodd
30 Wallballs
500 meter rodd

Vi körde 15 (20) wallballs åt gången med 3kg boll (vi borde kanske haft en 6a så här i efterhand men då hade nog rodd-tempot blivit lidande) och i första vändan körde vi 500 meter rodd men vi bytte ner oss till 250 sedan för att orka hålla tempot. Jag trodde jag skulle klara att hålla 1,55 tempo på 500 meter men jag dog vid 400, eller låren dog, den där gamla överträningen spökar rejält mentalt fortfarande! Sara var sjukt stark hela vägen #imponerande. Lite lätta illamåendekänslor halvvägs men jag tog mig samman och när vi var klara så hade vi det högst imponernade snittet av 2.09 / 500 meter, totalt rodde vi 5000 meter tillsammans. Det ni! 👊 För jäkla bra jobbat av oss! #fuckjante.

Sist fick vi göra en tabataintervall-omgång med russiantwist/burpee, dvs en gjorde russian twist i 20 sekunder, sedan gjorde kompisen burpees i 10, 4 intervaller sedan byte. Jag fick byta 2 sista till cross-crawl för jag klarade inte hålla landryggen i schack, men det var tungt ändå 😅

Tack för pepp Sara - grymt team vi var idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina