söndag 29 januari 2017

Back to the 70s - sjukt skönt groove i dagens team-wod! #confessiontime #älskarmarklyft

Dagens söndagspass hölls av Gjuteriets mest färgstarka instruktör, Marie! Den kvinnan har energi och gott humör så det räcker och blir över till oss andra! Idag hade hon fixat ihop ett seventies-pass komplett med matchande musik ☺️️Instruktören är väldigt viktig, det är ju inte bara en person som ska visa övningen och se till att vi gör den rätt utan sätter också tonen för passet genom sin energi och sitt humör. Samma pass kan kännas helt annorlunda beroende på vem som kör! Det kan ju också vara så att det egna humöret passar ihop med en instruktör bättre eller sämre just den dagen. Idag var jag och Marie en perfekt match, hon gav precis det jag behövde och jag älskar att hon alltid hälsar med glad röst och mitt namn! ❤️️

Helt utan att vi faktiskt planerat det så dök Emelie upp också så vi teamade idag, så himla kul att köra med dig vännen, händer på tok för sällan nuförtiden och jag saknar våra mer regelbundna dejter! Hur ska vi lösa det här tro 🤔



Well, uppvärmning var 8 minuter där vi rodde varannan minut och gjorde en annan övning 1 minut. Jag lyckades ta det lugnt i rodden och fick en liten "varning" från ryggen i kettlebellsvingen och i goblet squatsen... funderade på vad i hela friden vi gjorde på boxningen som skulle ha satt sig i ländryggen men kan inte komma på nåt... måste vara för lite träning nuförtiden som gör det. 🤔

Sedan dags för själva wod-en som då var i team där vi delade som vi ville men där övningarna skulle göras i ordningen som stod på tavlan. Jag och Emelie kom till clean-sen och det var där nånstans som dom flesta landade så det känns helt okej, även om Emelie gärna hade kört strikta pressar, tror jag det, är ju hennes paradövning. Min är ju marklyft och den var med.

Alla pass som inkluderar marklyft är bra pass. Sådetså.


Vi började med 60 kilo på stången men plockade av 5 kilo halvvägs. Rodden och wallballsen kändes inte så jobbiga faktiskt. Och det var lite nytt att köra marklyft med såpass hög puls. Jag tog några fler marklyft i utbyte mot att Emelie gjorde några fler burpees (som btw tog sinnessjukt lång tid så vi gjorde bara 60 st). Garry dök upp och kommenterade min lätt krummade rygg och jag sa att jag vet och ser det när jag filmar men att det inte KÄNNS så illa som det ser ut, jag tänker att det hänger ihop med min bröstryggslåsning, men självklart blir tekniken lidande när man ska göra så många lyft man kan på realtivt tung vikt på så kort tid som möjligt 🙄 Jag ska se om jag kan hoooka upp med Garry nån annan dag och få lite teknikträning i Marklyft. #älskardenövningen  Burpees "under" var alltså en burpee där vi skulle krypa under skivstången och upp och hoppa på andra sidan.

Confession time: Jag kan inte åla. Alltså åla på golvet sådär som man gör när man ska ta sig fram som en salamander... jag tränar på det men det krävs otroligt stor tankekraft för att få kroppen att göra den rörelsen och jag har förstått att det förmodligen hänger ihop med att jag var en rumphasare som barn som aldrig kröp... Så åla under stången var inte bara jobbigt för kroppen utan också för knoppen!

Sedan gjorde vi cleans (frivändningar) med 25 kilo, vi körde 10 i taget och det klarar vi båda med bra tempo. Kommer kännas i underarmarna i morgon...

Och sedan var det "time" och klockan stod på 30 minuter. Vi hade nog behövt 5 minuter till för att klara hela passet, vi maskade inte nånstans, visst vi skulle kanske kunnat ta in nån minut på rodden och kanske gjort marklyften lite snabbare med lite lägre vikt men 30 minuter hade nog varit tufft att nå ändå eftersom det tog så lång tid att göra burpeesarna.

Jag var duktig och gjorde min axelrehab innan jag åkte hem och löste av maken som drog iväg till sin träning. Det känns som en evighet tills nästa pass... PÅ LÖRDAG. Fattar ni. GAAAHHHHH. Hatar när jobbet kommer i mellan mig och mitt träningsliv, men jag ska ta igen det, varenda missat pass ska tas igen. Det är ett löfte 😘


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina