lördag 4 februari 2017

Jag har tränat!!! Äntligen! #filmtajm

Avsaknaden av träning nuförtiden är helt och hållet jobbets fel ;-) men det är tillfälligt, no worries, jag tar igen det. Tre pass är dock absolut minimum vad jag tänker acceptera och när det är skralt med träning så är det inte längre jobbigt att gå upp halv åtta för att åka och träna 😀

Idag var Bi tillbaka som tränare! #välkommenhembi, vi fick börja med att hoppa rep. Jomensåatt. Men jag klarar mer och mer faktiskt, idag överraskade jag mig själv med att klara 100 hopp innan jag var tvungen att rusa på toa och kissa 🙄. Sedan överraskade jag mig själv igen. För jag tänkte att om jag nu ändå ska stå här med ett hopprep så kan jag ju öva på double-unders (två varv med repet på ett hopp, en crossfitgrej), det är ju plastrep så överkomlig smärta om man misslyckas 😂 Och vet ni, efter några försök där jag istället rappade mig själv på fotleden så GJORDE JAG DET. Inte flera på raken men flera gånger! Jag ba´ #menvadhändenudethärkanjagjuinte. Jag är så jävla grym! #hejjamig #fuckjante.

Efter bäckenbottensträningen aka rephoppningen så körde vi mitsar. 3 ronder var. Jag filmade en rond. Hmmm. Ställde kameran på golvet så vinkeln är inte direkt smickrande, men jag blev ändå förvånad över hur bakåtlutad jag är. Inte bra. Måste fixas. Däremot är jag lite nöjdare med att slagen ser hyfst rappa ut, att jag laddar mindre med armbågen och att några sparkar i alla fall inte är helt katastrofala. #progressnotperfection



Sedan körde vi fys i form av spark på mits 10-9-8... då bytte jag och Anna in oss i ett team av två lite nyare tjejer så vi kunde coacha dem lite. Det är en av dom fina sakerna med den här sporten, att man förväntas ge tillbaka det man själv fått, så det är jätteroligt att kunna hjälpa någon som är nyare att hitta rätt i slag-och-spark-djungeln. Jag vågade iofs sedan inte sparka fullt när hon höll mitsen, ville ju inte skrämma iväg henne :-D


Well, jag bjuder väl på den här ändå även om det är med lite röda kinder och påminner er om att för mindre än 2 år sedan satt jag i soffan och vägde 16 kilo mer och käkade kladdkaka och blev andfådd av att gå upp för en trappa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina