måndag 13 februari 2017

Dagens träning: 250 meter sprint med hopp

Tog mig hem i god tid från jobbet för jag tänkte både hinna kolla på kidsens konståkningsträning och träna själv. Hade 4 minuter på mig från spårvagn till tåg och tänkte att det KAN ju faktiskt gå så satte av i full språngmarsch (hejja fotriktiga skor som går att springa i). Distansen är ca 250 meter från drottningtorget till spår 14 och det är lite av ett hinderbanelopp där man får runda sällanresenärer med rullväskor (för helvete!!!), undvika krock med dom som springer lika desperat åt andra hållet, hoppa över en och annan unge och snirkla sig runt ungdomsgäng som väntar på nåt intressant. Kommer ut vid spår 10 och dörrarna på tåget är öppna! YES! Lägger i en växel till och når tåget med typish 45 sekunder till godo. Så långt allt väl. Den där lätta hostan jag haft under dagen och den där lilla känningen i halsen jag har ignorerat, ja båda dom gjorde rätt stort väsen av sig kan man säga. Hade allvarligt svårt att andas och då inte bara av andfåddhet utan för att det faktiskt gjorde ont i lungorna. Halsen gjorde ont. Och ja, där och då insåg jag att nån träning lär det ju inte bli för mig idag.


Över till nåt positivare! Träningsanläggningen som är granne med mitt jobb kommer 2 gånger om året och gör kroppskompositionsmätningar och "lite på skoj" tänkte jag att det är ju kul att se om det hänt nåt sen september. Jag tappade hakan lite. Jag vet att det inte är särskilt exakt och resultatet kan skevas på många sätt. Men som indikator åt vilket håll det går fungerar det ju!

Så, sedan i september har jag minskat ca 1 kg i fettmassa och ökat ca 1 kg i muskelmassa YEY! Och jag märker på mina kläder att det har försvunnit lite cm runt höften nu men jag har inte mätt med måttbandet på ett tag. Får väl kanske göra det. Är ju skyldiga er en bikinibild också ;-)

Så. Det får bli en sjukvecka istället för en träningsvecka, det var väl inte så oväntat med tanke på att typ alla är sjuka runt omkring och att jag har jobbat för många timmar för att det ska vara helt nyttigt. 

I´ll be back! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina