måndag 6 februari 2017

If there is a will there is a way! #noexcuses #baragördet

Tiden tog liksom slut idag så jag var inte i boxen förrän vid kvart över åtta. Pju. Liksom. Väldigt otaggad och väldigt opepp och helt utan plan för vad jag skulle göra. Men det är då en av crossfit-ens fördelar kommer in i bilden, dagens pass finns på hemsidan. Eftersom jag inte direkt har nån "träningsplan" just nu utan bara kör vad som är skoj (Discoträning varje dag med andra ord 😘) så spelar det ju mindre roll, egentligen, vad jag gör. Jag var till och med så "busig" (eller dum?) att jag struntade i min axelrehab idag 🙄 vi får väl se om jag får äta upp det.... 

Well, dagens pass var:
Wallballs
Hang power clean
27-21-15-9
Every break: 6 burpees

Jag tog en 3 kg boll och hade en bräda under hälarna för att få ner rumpan ordentligt. I power cleansen (frivändning) hade jag 25 kg. Jag gjorde inte "set"-en unbroken, det orkar jag inte utan jag delade dom första två i 3 delar och dom sista två i två. Men jag gjorde burpees 😂 Försöker träna mig på att göra dom sådär pang i backen och studsa upp igen. "Studsa" så mycket som en lerklump kan studsa då, men i alla fall lite mindre kräla och lite mer bounce. 😜

Lyckades skala mina tummar också, har inte en aning om när, såg det i en setvila. Tur jag jobbar på en "plåsterfabrik" så det finns plenty av bra grejor att sätta på där 😊

Kort, effektivt och nu känns det bra! (Men det är lääääänge till nästa pass... )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina