söndag 5 februari 2017

Söndagsfys = teamwod med Sara under ledning av coach Tommy #gjuterietcrossfit

Äntligen söndag ;-) Trodde jag ju aldrig att jag skulle säga men JA, söndag betyder ju att jag kan prioritera min träning! Sovit som en tonåring (dvs 10+ timmar) så återhämtad är jag 😂 inga ursäkter godtas med andra ord.

Teamade ihop med goa Sara idag, jag tycker vi är ett bra team, vi kompletterar varandra och är bra på lite olika saker (hon är liiiiite starkare än mig men det är bra pepp!) Tommy hade skrivit upp ett pass på tavlan som såg ut att passa mig bra, enkla övningar, bra flås, och i AMRAP utförande snarare än X varv på viss tid (så jag slipper känna mig sämst som kommer sist).

Vi var ju ett stoooort gäng idag, i vimlet hittade jag också Therese (som är galet stark!) och fick med henne på bloggbilden 😊

Well, tavlan då, den såg ut så här:

Det där med 10 rounds... det hade inneburit 1 rep per sekund det... Riktigt så snabba var vi inte jag och Sara men hälften nådde vi, vilket innebär 1 rep varannan sekund, det tycker jag vi ska vara jäkligt stolta över!! ❤️️

Vi gjorde ringrodd, jag gjorde pushups mot lådan (framsida axel bråkar fortfarande löjligt mycket när jag försöker göra pushups) och Sara på golvet på fötter (💪) Sedan hade jag brädan under fötterna på airsquats så jag skulle komma hela vägen ner, gjorde "riktiga" fram till 3e rundan när jag kände att jag tappade in vänsterknä (och vänster vrist som väl egentligen är problemet) så då gick jag inte lika djupt, var tungt ändå ;-) Vi hann med nästan precis 5 rundor och så avslutade med lite fler squats, typ 20 stycken. Vi delade likt utom på pushups där jag tror att Sara gjorde lite fler än mig, tack vännen! 😘

Well. När jag ändå var där och skivstängerna hängde där så blanka och fina.... ja då kunde jag ju inte låta bli att ....


Köra lite MARKLYFT! Älskade underbara marklyft vad jag njuter av att känna mig VRÅLstark! Jag la på modesta 60 kilo idag för jag ville bara få lyfta lite utan tanke på prestation, snarare med teknikfokus. Jag körde både vanliga klassiska mark och sumomark. Blev 10 vanliga och 6 sumo. ❤️️❤️️❤️️

Jag tror jag börjar bli lite kär i det här med crossfit faktiskt. Hoppas våren kommer snart så jag kan få ur mig lite supersnabba trappintervaller utomhus snart! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina