torsdag 20 december 2018

51:2 Brutal-core-träning och liiiite väl tufft för axlarna....

What the f-ck tänkte jag och bokade mig på en wod idag igen. Hur illa kan det vara? Jomensåatt. När ska jag lära mig? MEN. Jag tog det lugnt, jag drogs inte med i tempot, körde mitt eget lilla race. MEN. Nä, då blir det ju liksom inte roligare än rehab i open box... MEN å andra sidan var det fullt hus där idag så nu slapp jag trängas. SÅ. Det var nyttigt med lite brutal-core-träning.

Vi tränade idag på hollow hold och arc hold. Det är två "grundpositioner" inom crossfit. Ligg som en banan, kompisen gungar och ruckar på en så gäller det att inte tappa bananen. Sjukt jobbigt. Jag teamade med superstarka Mia, Jag är löjligt svag i "excentrisk" fas, dvs hålla emot på vägen ner, men till slut lyckades jag nog hitta nån muskel där också.

Sedan gjorde vi en 4 minuters intervall"tabata" med arc hold och hollow hold. Därefter lite skulderaktiveringar och sedan träna på "kippning".

Ja, och där nånstans blev jag lite väl entusiastisk ...

Sen körde vi en Cindy, det är 20 minuter amrap och jag gjorde 7 varv idag. Det var 70 pushups. Way to många. Way. to. Många. AUCH.

Cindy
5 pullups (körde vääääldigt lätt med grönt+lila gummiband)
10 pushups (knä + lila gummiband + knä & lila gummiband)
15 air squats


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina