söndag 9 december 2018

49:2 om att faila i OH-lunges och satsa på #beach2019

Musklerna liiiite trötta från igår, trots ett lugnt pass, så sjukt otränad är jag... därför dags att sätta målet på #beach2019 😄 och se till att årets bikini passar då också, för jag gillar den så jäkla mycket och har ingen lust att köpa en ny. 😉 Därför ett booty-inriktat pass idag, och ärligt, det blir liksom ett rehab för knäna men det låter lite mer fancy med booty, tycker ni inte? 😎

Så, dagens blandade småhopp blev: Inåt och utåtrotationer, benindrag med höftlyft från pilatesboll, omvända leg raises på pilates och latsdrag (med pinne och dubbla röda gummiband), musslan med blått brett och sen tänkte jag prova lite utfall med hantel över huvudet. Tog 8 kg. Gick sådär. Ty major fail... 😂😂😂😂

Så istället hämtade jag först en femkilos viktplatta och gjorde lite walking OH utfall, det gick hyfsat och axeln gjorde inte ont så jag tog en 10a. Det gick med några tydliga vacklingar så helt klart är att jag behöver mer stabiliseringsövningar för att naila den ordentligt. 😏 Jag filmade. Det är nyttigt. Och jag undrar ... hur o-mycket kroppsuppfattning kan en vuxen ha? 😱😳 och det är lite svårt att se på bilden nedan (och på filmen, finns på insta) att det är min vänstra axel som är sämst.. jaja. Då har jag lite till att träna på... 🙄


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina