söndag 24 september 2017

Om när viljestyrkan testas big time...

Gick och la mig i tid igår, men det hjälper ju inte när jag vaknar runt 2-snåret och inte kan somna om... (efter ungefär så många timmar som jag "får" sova en vanlig vardag..  har kroppen redan vant sig?)  Så, lika trött som vanligt när jag flyter ur sängen i morse, sedan gjorde jag det stora misstaget att lägga mig ner i soffan. BIG MISTAKE. Därifrån var vägen till en team-wod på Gjuteriet väldigt lång. VÄLDIGT LÅNG. Nånstans där inne dyker då Mr G upp, ni vet han den där PT-n som är en stor del av att jag är den jag är idag, och säger "alla pass behöver inte bli superbra, men alla måste bli av, gå dit och gör det bästa du kan idag, för du är en sån som tränar nu". Ja, tack Gustaf, jag är en sån som tränar nu, inte en sån som ligger kvar i soffan för att det är enklast. Jag gör inte det som är enklast, jag gör det jag vet leder till att jag mår bra och att jag utvecklas! Så, Mind over Body och bit ihop och GÖR DET BARA!

Väl på Gjuteriet så möts jag av idel leenden och hej-rop, alltså, även i den tröttaste dimman måste man må bra då, faktiskt! Coach Isa hade satt ihop ett jätteroligt team-pass, hon är verkligen grym på att hitta roliga kombos och roliga passuppsättningar!


Team om 2

5 minuters EMOM
Varje team gjorde 2xA 2xB och 2xC, dvs person 1 gjorde en övning, 2 den andra i nästa runda bytte vi övning. 

A) 10 Marklyft + burpees over bar
B) 10 PowerCleans + goblet squats
C) 10 Thrusters + Toes2Bar

Alltså, min teamkompis började göra marklyft, hon gjorde 10 sedan gjorde jag burpees till minuten var slut, då gjorde hon 10 marklyft till, osv i fem minuter. Sedan byte så jag gjorde marklyft. Sedan 2 minuters vila innan B-setet.

Kroppen var trött idag, så jag fegade lite med vikterna, kunde nog haft liiiiite till i alla övningar faktiskt. Nåväl, mina mark gjorde jag på 45 kilo, PC på 20 och thrusters på 10. Gobletsquats 8 kilo och jag försökte göra riktigt T2B men det var svårt idag, fick inte ihop 2 i följd ens så jag i rond 3 och framåt körde jag knee raises istället. Jag skalade också repsen på thrusters och gjorde bara 5, ett råd jag fått är att skala repsen istället för vikten, så jag provar det ett tag. Thrusters är riktigt svårt för min vrist, förutom då att jag har svårt med frontsquats-positionen i allmänhet eftersom min axelrörlighet är dålig.. (jag vet, jag måste ta tag i mina axlar, nån dag, blundar liiiiite till tror jag). 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina