lördag 23 september 2017

Om att äpplena inte faller så långt från päronträden

Lillebror har i ett års tid väntat på att bli gammal nog för att få börja i thaiboxningens barngrupp och nu har han fått börja! Jag är så glad att jag lyckats inspirera honom att röra på sig, och jag hoppas så att han får med sig detta genom tonåren upp i vuxenlivet, så mycket är vunnet om man slipper börja om som vuxen utan istället har med sig den fysiska aktiviteten som en naturlig del av livet!

Coach Erica hade satt ihop ett superbra pass idag, fokus på block och kontra i mits-ronderna och sedan fortsatt fokus på att blocka i sparringen (gick väl sådär för mig, pang i mattan igen dessutom.... ) Riktigt bra sparring idag, många olika stilar, vissa går lite hårdare och vissa är schyssta och släpper in! Försökte få in ericas specialare med knät mot några men tji fick jag ;-) men jag jobbade aktivt med att gå in närmare på de som är längre än mig för att motverka deras längre reach, jag blir lätt lite feg och står och väntar på deras initiativ istället för att våga gå in och styra lite själv.

Efteråt lite yoga och avslappning och ärligt, att få ligga och lyssna på vattenfall och hålla den här goingen i handen efter ett hårt pass, det är banne mig bland det bästa jag kan tänka mig! Älskar dig fantastiska underbara unge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina