söndag 17 september 2017

En lång jäkligt seg uppförsbacke med en sjukt fin utsikt på toppen! #ettlitetrekordockså

Japp, dagens team-wod på Gjuteriet var av den där typen med semi-hög intensitet under en låååååång tid, sådär så man blir liksom inte ini-väggen-död utan bara totalt utmattad inifrån och ut. Tack Coach Garry för den! 😉


Så vad gjorde vi då? Jo 3 block om 12 minuters timecap, team om 2. Pyramidpass, varje block skulle göras ner och vändas, dvs sista övningen görs bara en gång.


Vi började med:
750 m rodd
40 wallballs (3kg)
60 v-ups
80 pushups
(vi hann inte tillbaka, gjorde wallballsen)

Nästa block:
40 marklyft (20 kg)
30 boxjump
20 pushups
10 T2B
Vi hann hela, gjorde pushups med svart+rött. Och Hörrni, jag gjorde 4,5 T2B!!! Gjorde 2 först, sedan 2 och den sista orkade jag inte riktigt men ändå! Hejja mig!

Sista blocket:
20 pushpressar (15 kilo)
40 frontsquat (10 kilo)
60 kb-sving (12 kilo)
100 hang power clean (börjde med 20, sänkte till 15)

Riktigt grisigt och bra, funkade hyfsat, det är squatsen som är ett problem mest, axlarna höll sig hyfsat i schack, det var pushupsen som var värst tror jag.

Gött kört alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina