söndag 10 september 2017

Avslutar en nästan obefintlig träningsvecka med Seven!

Ja, IGEN kommer livet i mellan mig och min träning. Så mycket man vill, så få dagar i veckan...  Jag satte mig faktiskt räknade timmar på dygnet och nej, det går faktiskt inte ihop, alls. 3 timmars pendling om dagen sätter mer än en käpp i planeringshjulet men jag tänker inte ge upp mitt jobb. Eller min träning. Så. What to do? Jodå, jag har en liten plan - den heter "skaffa mer hjälp och jobba mer hemma". Så, vettig barn"vakt"/läxhjälp/transportansvarig, gärna med bil, sökes för jobb udda veckor. Hojta om du vet nån!

Men IDAG blev det träning i alla fall. Utan coach för dom hade visst snurrat ihop det och alla trodde nog det var nån annans söndag. Och det vet vi ju, "någon annan" jobbar inte här heller :-D Eva ropade att hon ville köra seven och jag högg kritan och började rita, gänget fyllde på (vem F-N sa burpees? va? va? INTE jag!), vi teamade ihop oss och så körde vi tills alla var klara. Och vi var klara nästan exakt på slaget 11 så vi höll tiden också. Hejja oss!

Seven är något av ett klassiskt wod-koncept, man kör 7 reps av 7 övningar och gör det 7 varv. Vi ville inte göra något avancerat när vi var coachlösa så vi satsade på enkla kroppsviktsövningar och några KB-övningar vi var säkra på.



Jag körde pullups med svart+rött gummiband idag och jag gjorde alla 49 så. Det är jag lite stolt över faktiskt. KB-svingarna med 16 kg, T2B blev knee raises (jag kan göra 1 t2b men har svårt att bromsa den så jag kommer liksom inte in i nåt flow), boxjump på låga lådan, pushups på knä och goblet squats med 12 kilo.

Frukosten satt i halsen stora delar av passet och yrslen infann sig nånstans i mitten på varv 5, men det är bara att se förbi det, tejpa igen käften på den där rösten som säger att man ska sluta och GÖRA KLART SKITEN. För i mål, det ska jag. Punkt.

Nästa vecka ska jag i alla fall försöka få in alla 3 boxpassen. Men det SKA gå att få plats med crossfit också. Det måste det. Sådetså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina