söndag 1 oktober 2017

Team-Wod chipper-style

Dagens crossfit-lektion: En chipper-wod är en wod man kan likna vid en hemmakvällgodisvägg, du vet, när du inte kan välja, så du tar lite av allt, och sedan har du 3 kilo godis i en påse. När man inte kan välja vilka övningar som är roligast och helt enkelt gör allihopa då har man en chipper-wod.

Den kändaste av dessa är nog "filthy fifty" (googla!)

Well, dagens coach Emma gav oss en Chipper-Team-Wod beståendes av

300 m buy in

2 varv av:
50 burpees
50 Goblet squats
50 Pull-ups
50 Kb-sving
50 Utfall med Kb
50 Pushup

300 m buy out

Eller, först skulle vi göra ett varv, men vi var så snabba så när vi är nästan klara med första varvet säger coachen att vi gör två varv.... 🙄 det är ju inte vad man har pace-at sig för då... Men å andra sidan så tvingar det ju en att köra hårdare båda varven, ingen chans att "safe"-a då inte.

Jag teamade med grymma Amanda - tack för gött pepp!

Burpees, I hate it, på riktigt, gjorde goblet squats och utfallen med 8 kg och svingarna med  16 kg, vi fick en ny skalning av pullups av coachen som var riktigt bra och jag rodde istället för att springa.

Ruskigt yr efter andra varvet burpees, fick fokusera hårt för att hålla ihop mig själv. Detta var ju veckans första och enda pass så kroppen protesterade högjutt av flera skäl - det hade den dock inget för, för det är huvudet som bestämmer, inte kroppen. Sådetså.

Nånstans ska väl livet börja gå ihop igen tänker jag, hittils har det här med att jobba 60-timmarsveckor med 3 timmars pendling per dag funkat sådär ihop med att vara ensamstående måste jag säga. Men så mycket tänker jag inte jobba for ever så, eyes on the prize och en fot framför den andra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina