söndag 8 oktober 2017

Ett slags prova-på-mini-tävlings-wod-ish @gjuteriet såklart! (och ett pers!)

Team-Wod som vanligt på söndagar, idag med extra guldkant eftersom Emelie kom! Saknar så att träna med dig varje vecka vännen! Livet kommer inte bara i mellan mig och träningen, det kommer också mellan mig och vänner, #näjagärintebitter


Marie var coach idag och hon ville nog pusha lite för det kommande boxmästerskapet genom att  köra ett slags prova-på-boxmästerskap. För mig som har en historia av att alltid vara fetsämst när det kommer till fysiska aktivteter av alla slag förutom simning så ger det mig chills och massa ångest från framför allt skolgympa men också andra typer händelser (alla jävla brännbollsmatcher som "ju är så roligt" - NÄ det är det fan inte och om inte alla sportidioter fattar det så... okej, förlåt, nu hetsade jag visst upp mig... ) , änywäj, jag är glad att jag i vuxen ålder hittat ett sätt att ta mig förbi det där, men tävla i crossfit? Nä, det kommer nog aldrig att hända, inte ens i ett boxmästerskap ;-) Och det måste ju vara okej tänker jag, att man faktiskt tränar och gör sånt här helt utan syfte att vara bättre än någon annan!

Passet idag var 3 "wod"-ar där vi då räknade varv/reps/vikt och sedan räknade Marie ut vem som vann, vilket föga förvånande inte var jag och Emelie  :-D

Wod 1:
"you go I go" 10 minuter, AMRAP
250 meter rodd
10 DU

Vi fick ihop 6 varv + 150 meter

Wod 2:
1 RM Frivändning
3 försök p person total vikt räknades

Vi körde 30+37,5+40

Sedan hade vi lite tid över så utanför tävlingen fortsatte vi uppåt och jag persade faktiskt med 42.5 kg, provade på 45 men då måste jag få till tekniken att komma bättre under stången för att klara det. Emelie är tokstark och gick bra mycket högre än så ;-) #brajobbatvännen

Wod 3:
"you go I go" 10 minuter, AMRAP
5 deadlift barbell 8 kg
utfallssteg till rigg med hantlar på axlar (4 steg)
5 pullups (gjorde den skalade varianten från huksittande)
utfallssteg tillbaka

Här fick vi ihop 9 varv och jag hade 2 steg kvar på varv 10 när tiden var slut.


Nästa vecka är "hell week" all over igen på jobbet så jag förväntar mig inte att hinna träna, men trust me, I will be back. I always will be back!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina