tisdag 3 oktober 2017

Ett pass som coachen räddade i sista stund från att bli total katastrof :-/

Well. Jag bidrog inte med det bästa humöret i världen idag, jag erkänner. Men dagens pass var inte "i min smak" om man vill vara artig, eller "åt helvete" om jag ska vara ärlig. Det var faktiskt längesedan nu som jag kände "men va faaaaan, varför då, det här är ju bakvänt, varför gör vi så här, men sluuuuuta nu". Och ja, mitt pissiga humör hjälpte INTE. Jag vet.

MEN - coachen snappade nog upp mina - hyfsat övertydliga signaler - om min missnöjdhet så på slutet fick jag och Anna gå mitsronder mot honom och en annan kille, det räddade min dag, dels blev jag faktiskt trött, dels fick jag slå av mig lite och sen kändes det i alla fall inte som helt bortkastade nittio minuter. Mitt schema nu är så tajt att jag har faktiskt inte "råd" med några pass som inte blir bra. Så, jag surade rätt mycket dom första 70 minutrarna över att jag istället kunde jobbat och då kanske sluppigt sitta till midnatt.. men åkej, nu är det gjort.

Dig in. Just do it. Eller hur?


(Foto: Sven-Arne Svempa Mjöberg)

Varför passet var kasst för mig? Jo, det var clinch med svepningar och kast, och jag vill inte bli kastad, jag är redan tillräckligt skadad, ett sprucket revben - igen - är inte vad jag behöver nu. Dessutom hade coachen bara en pausövning idag. Situps. Och ärligt, vad är det med föreningsträning och "gör 50 situps skitsnabbt" - varför är det bra träning? (Svar: Det är det inte, nånstans). Varför inte göra övningarna rätt istället - och kontrollerat, hälften av dem kan inte ens göra en korrekt situp... utan bara kastar sig så snabbt som möjligt, situps är inte en cardioövning... Gissa vem som var pippi långstrum och hittade på sina egna nummer? Yours truly. Yeps.

Jag tittade på när dom gjorde dom där rotationsplankorna också, som mina axlar absolut inte kan, eller armhävningar, som jag inte ser nån anledning att träna när jag precis haft ett pass som i princip bara tränar framsidan på kroppen.. men det är ju bara jag det ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina