lördag 18 mars 2017

Rise and shine - it is thaiboxing time!

Somnade som en stock halv tio igår så inte riktigt lika komatrött som vanligt i morse, mådde inte ens illa när jag tryckte i mig frukost! Jag tänkte, det här blir en bra dag - och jag hade rätt!



Ett roligt och varierat pass (minus några burpees jag kunde varit utan 😉 ) Vi började med lite spring-runt-i-ring-uppvärmning. Mina vader och vrister bråkade lite så jag free-base-ade lite här och var för att vara förnuftig. #vuxet. Lite stretch och vad/tå-övning och sedan fick vi köra lite på sparkmitsar idag, jag fick köra en rond mot Bi och han tyckte att jag hade lärt mig nåt hos Madde så YES! #värdeförpengarna 😉. Därefter fick jag chansen att coacha en av våra nyare medlemmar, det är ju lätt när han gör samma fel som jag själv gör #haha, men då vet jag ju vad instruktionen är 😂 🙄.

Sedan fick vi köra med handmitsar. Kul. Kalle kom och sa "vilken krok du har" - jag skickar ett tack till Madde igen, hon är fenomenal på att hitta dom där små justeringarna som gör hela skillnaden "större vinkel och upp med armbågen" och TJOFF bara så sitter den!

Lite fys, bollkast med burpees. Bara burpees 🤢. Nä, fan, jag älskar inte burpees. Än. 😉

Avslutande yoga med Erica - frågan är om inte det är den tuffaste utmaningen fysiskt på hela passet. Och jag tror att varenda muskel i underkroppen krampade vid nåt tillfälle. När jag står i krigarens position och Erica säger "fokusera på långfingret" och det är HELT omöjligt för handen skakar som om jag vore 85 år... då jäklar är kroppen TRÖTT.

Älskar min träning, Älskar thaiboxningen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina