måndag 13 mars 2017

Bonuspass! Coach Tommys Måndags-WOD

Inget gick riktigt rätt idag på jobbet så jag struntade i det och åkte hem, vilket gjorde att jag hann med ett träningspass idag! Jag lyckades knipa en reservplats på Tommys Måndags-WOD så jippiye hela vägen till Gjuteriet!



Först, eftersom det är ett tommy-pass så, svansleken :-D med burpees när man blir av med svansen. Jag har allitd hatat den men här blir det ingen tävling på samma sätt som i skolan utan bara roligt. Och bra fotarbetsträning ;-) Sedan 6 olika rörelseövningar med pinne. Välbehövligt. Och kul att jag är rörlig nånstans, baksida lår typ ;-)

Nästa del var att vi skulle göra overhead-squats i set 5-5-3-3-3-1-1-1-1 (eller nåt sånt). Det är inte vad varken min vrist eller axel ska göra och det vet ju Tommy så jag fick göra en kanonbra rörlighetsövning med gummiband kombo med OH-squats med pinne. Jag gjorde sedan också mina axelrehab och efter det så vågade jag prova med 5 kg teknikstången och det gick faktiskt okej. La på 3 kg till och - ja - fail på den första kan man säga. Ramlade rakt bakåt, ingen kontroll alls. Men sedan lyckades jag faktiskt göra några reps så, pers på 8 kg i OH-squats 😂 😂 😂 #manmåstebörjanånstans

Därefter gjorde vi 4 set om 10 reps av Stångrodd med supinerat grepp och bulgariska split-squats. Stångrodd är en övning jag är stark i så det kändes riktigt roligt att dra av mina 4 set tjoff bara med 30 kg. (eh, jo, jag kunde nog haft lite mer, lovar öka till nästa gång). Gjorde 2 set med bulgariska utfall och 2 med vanliga, fick balansera med pinne idag, ville hellre komma ner och få lite muskelträning så då behöver jag balansen från pinnen.

Sedan var det bara att rusa iväg innan dom andra nog fick en liten cardio-avslutning tror jag, jag skulle nämligen lösa av maken i ishallen. Jo, åka direkt från träning till ishall är sådär, tur jag inte var genomssvettig i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina