söndag 27 maj 2018

22:3 Rowing Helen (scaled) och lite rehab!

Happy mothers day på er! Mina gjuterietkompisar körde idag en klassisk wod vid namn Murph, den inkluderar 3.2 km löpning och 300 air squats... inte direkt vad mitt knä tycker om så istället för att joina dom så fick jag sällskap av Carina att köra en mer meniskvänlig Wod ;-)



Vi körde Rowing Helen

3 varv
500 meter rodd
21 KB Svingar (24 kg oskalad, vi hade 20 kg)
12 Pullups (hade grönt+lila gummiband)

Jobbigare än man kan tro ;-) jag fick 17.30 på den. Det är jag nöjd med. Tappar tid i rodden, första två varven klarade jag att hålla 2.10-2.15 tempo men i sista gick det verkligen inte. Minns att jag nån gång i tiden tänkte att jag skulle klara 1000 meter rodd på 4 minuter, det kräver 2-tempo det... #realitycheck #intevärldsbästpåattro



Sedan var det ju rehab då... :-D Men jag är nöjd med mina 20 minuter som jag gjorde idag
* Crab walk
* Utfall med gummiband
* draken med vikt framåt och med vridning
* Hoppa hoppa landa

Till sist försökte jag på Toes to bar också, men nä. För trött. Överallt typ. :-D Men mina nya tights från Northen Spirit satt som en smäck. Ärligt, har du inga sådana så köp ett par, helt överlägset bästa tightsen, när dom väl är på... ;-) så sitter dom som en smäck!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina