lördag 13 maj 2017

Veckans första pass.... Om att livet kommer i mellan mig och min träning

Vissa veckor kommer livet mellan mig och träningen, detta var en sådan vecka. Måndag blev planerad vila. Tisdag hann jag inte till boxningen eftersom barnen hade sin första danslektion och dom behövde transporteras dit, vädret lockade inte till utomhusträning 🙄 heller. Onsdag var planen att träna när barnen hade sin markträning, men sena tåg sköt den planen i sank. Torsdag kom jag hem sent dessutom hade jag varken sovit eller ätit och höll mig knappt upprätt. Jag tog beslutet att min kropp inte behövde den extra belastningen och stannade hemma. Fredag jobbade jag hemma och hade först tänkt träna men fjorton mindfuck och femton pms-gråtattacker senare så struntade jag idet.

Ja ni ser, jag lever inte alltid som jag lär - eller som nån sa: Du ÄR ju mänsklig. 🙄 🙄 🙄

IDAG däremot så fanns det no excuses och trots minimalt med sömn så pallrade jag mig upp och tog mig till Glommens Thaibox! 💪 💪 💪

Coach idag var Erica och den lilla skara som dök upp fick ett riktigt bra pass. Uppvärmning var hopprep och tre ronder skuggning #melikealot och sedan körde vi uppvärmning på mits, en rond med bara sparkar och sedan jabbar och en högerspark. Vi tog sedan med oss detta till sparring och la till ett defense-move med höger-vänster-knä. Vi körde också lite friare sparring med byte av kamrat lite då och då. Kul!

Avslut lite fys: knä på säck, utfall och tuck-jumps

Sedan en kvarts yoga. Efter en minut tuck jumps är det liiiiite svårt att få kontroll på andningen, men till slut så ;-) Stel som en pinne var jag. HATAR att träna så här lite, kroppen mår verkligen inte bra då. Dessutom mens denna vecka så balansen är totalt uppfuckad.

Bokad på team-wod i morgon. Hoppas på ett riktigt gött cross-fit-pass!

2 kommentarer:

  1. Vi kanske skulle gå på yoga ihop du å jag? Utgår från att du är tusen gånger starkare än jag och vigare dessutom men jag har inga problem med att vara sämst! Dessutom vore det skoj. Asia spa är fint och jag kan köpa ett kort så jag får ta med vänner lite billigare tio gånger! DET hade jag gillat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den "yoga" vi gör efter thaiboxningen är ju anpassad för syftet, det är mer fokus på rörlighet och styrka, tror jag. Men jag tränar gärna med dig, så länge vi inte springer längre än 100 meter :-D

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina