tisdag 2 maj 2017

Ganska långt ifrån basic idag när Niklas kastar oss ett gäng curveballs 😉

När man väntar på tränaren på parkeringen och ser Niklas sladda in.... DÅ vet man att det blir utmanande och långt ifrån basic. Man vet också att man förmodligen kommer att ha ont när passet är över 😂 Men vi gillar det ju! Fast lite PippiLångstrump var jag idag, mer om det längre ner 😉

Vi började med en liten ranta-runt-i-ringen, den gick bra. Minus indanhopp baklänges. 😩 Det var definitivt inte bra för min vrist. FAN OCKSÅ tänkte jag och gick och gömde mig en stund. Torkade tårarna och gick ut igen. #jävlavristahelvetepårensvenska Lite krypa-på-golvet hann vi med också, och brottning, det går väl an att kramas liggandes med Anna en stund 😘.

Sedan - som alltid när Niklas är coach - skuggboxning.

Sedan första utmaningen. Svepningar. Åkej jag gillar inte det. Alls. Livrädd att slå sönder ett revben igen (som före jul) tog ju fjorton evigheter innan det läkte. Dessutom livrädd att skada Anna som har ont i ryggen. Hm. Så vi gjorde det på vårt sätt och Niklas log och sa inget så han fattade nog att det inte var läge att utmana oss idag. 😉

Dags för dagens WIHOOOO - stenhård mitsträning. Vi skulle köra 3 ronder var, i dom två första favoritkombo 1 och favoritkombo 2, sedan mixa dom i rond 2. Min favorit är jab-cross-hook och jab-cross-roundhouse. Så dom körde jag.

Efter det ren sparkträning fast på bara en mits var. Det var svårt. Både svårt att hålla mitsen så att träffen blev rätt och träffa och göra rätt när mitsen liksom är på fel ställe. Jaja. Nu är jag gnällig. Jag vet.

Sist nackträning. Och det är nu jag blir Pippi Långstrump för Nope, Nä, Aldrig i livet. Det finns tillräckligt många tillfällen i livet när man kan råka ut för en nackskada så jag ser ingen anledning att framkalla en själv. Jag förstår absolut att man behöver en stark nacke för att kunna ta emot smällar - särskilt om man tänker sig en fighter-karriär. Nu har ju det tåget lite seglat för mig 😉 så jag nöjer mig med den träning jag får genom att göra pushpressar, liggande rope climb och alla andra crossfitövningar.  #sådetså

Well. Minus att mina axlar nu är HELT döda så mår jag toppen, tänk va lite träning gör för humöret!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina