söndag 14 maj 2017

3 x väggen - på ett pass :-o Hemlösa gjuteriare på vift i Vessige igen!

Jag är så tacksam att vi får lov att använda Vessige Kettlebells lokaler så jag får åtminstone ETT sånt här helt underbart pass i veckan. Det ÄR något speciellt med Crossfit, med teamkänslan, med övningarna, med intensiteten, med hur man klarar att pusha sig själv den där extra biten. Jag älskar det. Jag har hittat hem! ❤️

Idag teamade jag med superstarka Sara! Du är så grym tjejen! Mycket starkare än mig nu, vilket var tur för hon fick dra mer än sin hälft i det här passet. 🙄 Baksidan med att det är för lite sån här träning i mitt liv just nu. Jag tappar. Men jag kommer igen!


Passet då. Jo. Coach Garry utmanade oss med ett 36-24-12 pass. Men innan dess fick vi göra lite uppvärmning på pilatesboll. Jag har saknat dom! Det är asroligt! Särskilt "plank"-hoppning 😂 Vi borde filmat Sara och jag. 😂 Nästa gång! Lovar!

Så här såg det ut på tavlan

35 minuters timecap

A) KB-sving och armhävning
B) Clean och pushpress
C) Thrusters och burpees over bar

Så, först gjorde vi alltså en löptur till sandlådan. Eller Sara gjorde, jag springer ju inte som ni vet 😉 så jag rodde under tiden som Sara sprang. Därefter delade vi på 36 kettlebellsvingar och 36 armhävningar, sedan 24, sedan 12. Ny löptur/rodd. Samma upplägg för B och C. Avslutade med wallballs tills timecap var slut. Vi gjorde 100 f-ing wallballs! #sjuktgrymmaärvi

Vi hade 25 kilo på stången. Det var i mesta laget för mig och kanske i minsta för Sara så i clean och pushpress tog hon fler reps än mig. #tackvännen Jag fixar inte Thrusters med stång pga rörlighetsproblem i vrist och axel så jag gjorde gobletsquats med press med kettlebell istället. Vi skalade dessutom mina armhävningar med gummiband som Sara höll i - funkade ASbra. Vet inte var jag har sett det för inte kom jag på de själv tänker jag. Men det funkade. Klockrent. 

Burpees. Älskade hatade övning. 3 varv. 3 gånger in i väggen. Men! Jag måste säga att jag är lite stolt över att jag numera har bättre spänst och därmed klarar att göra själva "over bar"-delen mycket stabilare. Det var bara dom 3 sista i mittenrundan som jag inte fixade att hoppa. #welldone #klapppåaxeln

Sedan har vi också fått riktigt glädjande nyheter denna vecka. Vi har ett nytt hem!! 😍 😍 😍 Våra fantastiska ägare och ett gäng av medlemmarna håller just nu på att iordningställa en ny box åt oss. På Åkerivägen. Det kommer att bli helt fantastiskt bra! TACK alla för ert slit att ge oss en box tillbaka! 😍 😍 😍 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina