söndag 7 maj 2017

It is all about those abs... eller ett sjujäkla teampass signerat Isa på Vessige Kettlebell

Idag teamade hemlösa gjuteriare med Vessigekettlebellare och vi körde ett gemensamt team-pass i Vessige Kettlebells lokaler. Så grymt roligt. Igen. Älskar det. Älskar skivstängerna, älskar svarta gummiviktplattor (vem trodde det??), älskar kettlebellar (just det! more surprises!) älskar svetten, älskar endorfinerna, älskar mina kompisar. NI ÄR BÄST! 💓

Som en liten bonus fick vi idag också hälsa på Maries kettlebell, som har återfunnits i brandresterna. Hennes egen med hennes namn på. Tänk att en metallklump kan betyda så mycket! Jag är så glad att du har fått tillbaka den Marie! 💓

Min teamkompis idag! Gött kört Ola! - vi gjorde det jäkligt bra! Även om jag inte kan räkna tydligen. Tur du kunde 😉


Vi fick börja med en uppvärmning på 6 min AMRAP, vi hann inte riktigt alla pressarna, tyckte nog inte vi slackade så sjukt högt tempo hade krävts för att komma igenom. Men det spelar ju ingen roll - huvudsaken är att vi har roligt! 


Sedan passet då. 2-minutersintervaller i team, byte som man vill, vi körde ungefär 1 minut var av varje innan byte. Upplägget alltså att vi skulle köra alla 6 övningar och sedan 2 minuter vila och så tre varv på det. En person jobbade den andra "vilade" men "vilan" bestod av en statisk core-övning. Japp. Vila? Inte så mycket. 😂 Och så skulle vi räkna reps då. 13+14 ... tjugosju? Nä, just det, jag fixar verkligen inte att räkna när pulsen är uppe på 150, helt knäppt men på riktigt så stängs nog vissa delar av hjärnan av tror jag. 😂


Mitt varv:
  • Power Cleans - 20 kg
  • V-ups (skalade första varvet)
  • Marklyft - 40 kg
  • Boxjump 40 cm
  • Overhead lunges 5 kg
  • Rodd
Jag skalade alla mina arc och mina hollow och gjorde planka på knä. 


Hipp Hipp Hurraaaaaa Det gjorde vi braaaaaa! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina