söndag 27 oktober 2019

2019:43:2 Om en variant på open 20.3

Med skohorn har jag tryckt in min egen träning idag, det har blivit för lite den här veckan, men ni vet, livet, kidsen, jobbet... så blir det ibland.

Idag presenterade coach Marie Open 20.3, på tavlan stod Rx-varianten av Masters 55+ och innan dess lite träning på HSPU - vilket jag ju under inga omständigheter kan göra så jag krälade lite på väggen och gjorde lite gummibandsassisterade pushups istället. (jag kan alltså fortfarande inte få min axel att gå med på att göra pushups på fötter utan hjälp. FÖR JÄVLA tjatigt, om jag ska vara ärlig. Men det verkar inte hjälpa jättemycket vad jag gör, inte ens 3 månaders fucking rehab hjälpte så det är väl så det är nu.

Nåväl, Rx´d Masters 55+ är  Deadlift, pushpress, deadlift, HSPU, i normalfallet är TC 9 minuter vilket är precis fånigt tramsligt löjligt, särskilt med tanke på vikterna som man ska lyfta.. Så vår TC idag var 25 minuter.

Jag körde nån mix mellan scaled och rx för jag gjorde knee pushups med hand release istället för HSPU som egentligen är istället för push press i scaled.. Nåväl

Mitt pass idag

21-15-9
Deadlift 55 kilo
Pushpress 20 kilo

21-15-9
Deadlift 70 kilo
Knee hand release push ups

Jag kom till 15 DL i del 2 innan jag blev time-cappad. 70 kilo är 75-ish% av mitt 1 rm så det är rätt tungt, jag fick slita och göra dem en och en, men jag gjorde ändå sjukt många. Så nöjd är jag och marklyft är så enormt tillfredställande att göra. Kommer vara fett trött i baksidan i morgon. Det gillar jag!

Ps Danne - jag har också bicpes....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina