torsdag 17 oktober 2019

2019:42:2 Styrka på proggen, hantlar som redskap!

Idag hade jag nöjet att träna för coach Marie och på proggen idag stod Styrka. Det blev kanske mer cardio än styrka för mig dock, men skit samma!

Hantlar var dagens redskap - heter Dumbell på engelska och förkortas därför på crottfittiska till "DB"

Först idag lite uppvärmning på yrseltema... dvs springa runt i en ring, alltså, jag måste vara världsämst på snurrande alltså.. tre varv sen är jag yyyyyyyr. Nåväl Sedan liten skuttande fram och tillbaka, varav en övning var burpee broadjumps. Liiiiite tidigt för den typen av hopp tyckte foten... *ops*

Dags för woddarna!

A) 3 Varv, jobba 45 sek, vila 15, 1 minut per övning
Samtliga övningar skulle utföras med händerna på hantlar. Jag hade 2x5kg
Plankrodd
Pushups
Mountain climber

Armhävningarna gick jag ner och gjorde vanliga och jag fick göra plankrodden på knä varv 2 och 3, det frestade lite hårt på axlarna.

B) 10 rounds FT, TC 25 minuter
5 DB Deadlift
5 DB HPC
5 DB STOH
5 DB Thruster
5 DB alt OH-lunges
Vila 1 min

Fick anpassa lite, körde med 6 kg men axlarna fixar inte så många lyft över huvudet så jag gjorde DB-squats bara med hantlarna på axlarna. Jag gjorde inte heller utfallen med vikt över huvudet utan hade dem i händerna (hängandes). Det blev ett tufft pass för  mig. Men jag sansade mig, träffade ju väggen igår så det tänkte jag inte göra idag. Eftersom jag är så svag i delar av dessa övningar så blir ju vissa lite väl lätta, så för mig är den är typen av komplex lite knöliga att få ut "rätt" sak av. Så så mycket styrka blev det inte för mig utan mest kondition.

Sen satt jag och vilade mig en stund, den lyxen kan man ju unna sig när man inte har några barn hemma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina