torsdag 3 oktober 2019

2019:40:1 Plötsligt händer det - jag är den enda som står upp efter passet!

Coach Eva fick free-basea lite idag då vi hade en liiiiten material-krock på roddmaskinerna och då väljer hon Open 14:5 som bara är två övningar. Mina två hatövningar thrusters och burpees. MEN, i kategoring "saker jag aldrig trodde jag skulle tänka" så var jag då plötsligt lite tacksam över min krånglande axel för löjligt många thrusters finns det inte en chans att jag kan göra så jag bytte dom mot hang power cleans och plötsligt blev det ju en helt annan grej!



Inkluderar det burpees så vet jag att jag inte klarar time cap. Jag är verkligen sjukt långsam och dom är löjligt jobbiga konditionsmässigt. Jag undrar om jag verkligen är i så dålig form eller om det är nåt annat med just den övningen? Nåja. "tänk rehab marina" - eller hur?

For time - TC 20 minuter
21 Thrusters (HPC)
21 Burpees
18 Thrusters
18 burpees
osv med 15, 12, 9, 6, 3.

Det sista jag gjorde var 9 HPC så jag hade alltså 18 burpees och 9 HPC kvar som jag missade time cap med. Men det gör inget. Jag är nöjd ändå!

Som Buy out satte Eva upp Karen. En sån där mindfuck-wod som Simon KROSSADE på 5.50 - den killen alltså... imponerande!

For time - TC 10 minuter
150 wallballs

Jag hade en trea och gjorde 10 i taget och var noga med att vila axeln i mellan så jag fick ihop 90 stycken på 10 minuter. Mina coola kompisar klarade den nästan allihopa! och då låg dom ner och flämtade medans jag - för en gångs skull var den enda som stod upp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina