söndag 6 oktober 2019

2019:40:3 Insane wod-mania med coach Marie

Vi har fått ett pass på söndag eftermiddag - en tid som passar mig PERFEKT och jag är så nöjd! (Min axel är inte nöjd, men jag tjatar inte mer om det idag).

Coach Marie hade samlat ihop lite godbitar från Lommaspelen som två av våra atleter tävlade i i helgen. Och fy satan så jävligt det blev - underbart jävligt alltså!

Jag teamade med Carina - vi har ungefär samma skador och ungefär samma inställning till tävling så vi är ett bra team!



TC 40 minuter, team om 2, rx 60/40

A) 42-30-18 Deadlift and Frontsquat
Run 200 m side by side between sets
(vi hade 40 kg på DL men 20 kg på FS)

B) 50-40-30-20-10 S2OH
Side by side bar jumps between sets
(här blev det besvärligt för mig, provade först 2 st 8 kg kettlebell, gick inte gjorde första 25 med 6 kg KB, men det kändes också, så i efterföljande set gjorde jag framåtlutade backflyes med 4kg hantlar)

C) 40-30-20 Back squats
20 meter OH lunges walk side by side between sets (10/5 kg)
(Provade med en 20 stång men axeln gjorde ont bara av att hålla den så bytte till 17 kg bulgarian bag, klarade bara några få steg med plattan över huvudet så jag hade den i famnen eller vid sidan istället)

D) 30 Clean & Jerk
(jag tog en 15 kg stång och gjorde mina 15 i split jerk, det klarade den, jerk är ju lite snällare än push press)

Until TC - sync burpees over bar

Ett roligt och ambitöst pass som jag med en fungerande axel hade tyckt varit ett perfekt söndagsnöje. Men det är ju det fina med crossfit också. Var och en på sin nivå och det går ju utmärkt att byta övning eller redskap om det som är programmerat inte fungerar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina