onsdag 16 oktober 2019

2019:42:1 Om att teama med en beast

CaCaCardio på tavlan idag. Coach Danne lika glad som vanligt (ärligt? är han aldrig sur? 😜) och en Johannes som förbarmade sig över ett udda antal atleter när det skulle teamas i team om 2. And who was the lucky bastard som fick honom som dragbil? Yours truly. 😃 Det var fasen länge sen jag körde så hårt. Kunde ju inte ge honom hur mycket vila som helst....

Fri delning innebär ju inte nödvändigtvis att man delar hälften var. Det gjorde inte vi heller. Johannes tog en något större del av repsen/cal men ärligt, så jävla långt efter var jag inte, men det krävdes fasen pannben idag. (HATAR den jävla cykelåbäket. hur sjukt långsamt kan cal räknas egentligen??? Låren dör ju efter 5-6 cal.. kul när man ska cykla 25...

"du får välja ett" sa han om fotona, men jag tyckte dom blev så fina allihopa 😂😂😂 så jag kunde inte välja, så I give to you, 4 x Svettiga Atleter....


Så, med en rejält optimistisk TC om 30 minuter (coachen klarade det inte ens själv... ), team om 2, fri delning
50-40-30-20-10
Wallballs (3 kg)
cal Air bike
Power clean (30 kg)
cal row
KB american swing (16 kg)
Burpees

Trots att jag alltså teamade med en sjukt vältränad snubbe så hann vi in på KB-svingarna på 40-varvet, inte mer. Jag dog efter den rodden så Mr tog hand om sista sekundrarna,  Jag gjorde alla mina WB och PC och Svingar, resterande tog Johannes lite mer än mig. 

Det var roligt - minus cykelhelvetet och det vore kul att se hur lång tid den faktiskt skulle ta. Med tanke på hur jag dog på rodden vete tusan om jag hade klarat av att köra mycket längre, men, ja ni fattar. I teorin i alla fall. 😜

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina