fredag 23 februari 2018

9:2 it is all about that cardio... #fredagsfys

"Cykla brukar gå bra" sa ortopteden .. hmm.. jag har en liten misstanke om att han kanske inte menade airbike... 🙄 😀

Idag dissade jag jobbet en stund för att åka och köra coach Bostjans fredagswod som idag var en liten teknik-genomgång på Toes to Bar (gick inte alls idag) och sedan en enda lååååååång cardio-utmaning i intervaller ala PT-Gustaf 😀 😀

Idag var också thai-kompisen Simon med, som jag har lyckats övertyga om hur kul crossfit är 😉 och fått med honom till Gjuteriet - superkul tycker jag!


Passet idag var alltså på cardiomaskiner, mestadels rodd och airbike, men jag fick ju inte ro.. så det blev ski-erg och airbike för mig. Jag försökte faktiskt vara försiktig men känslan i knät nu säger att jag kanske inte lyckades helt... Well. MR i eftermiddag, återbesök på torsdag så får jag domen sen. 

Passet då, 4 block, 2 minuter vila mellan blocken, jag körde dom två första (a och b) på ski-erg, dom två sista  (c och d) på air bike

a) 5 varv
30 sekunder medeltempo
20 sekunder hårt tempo
10 sekunder max tempo

b och d) 6 varv
30 sekunder hårt tempo
30 sekunder vila

c) 2 varv
45 sekunder hårt tempo
30 sekunder vila
30 sekunder hårt tempo
30 sekunder vila
15 sekunder hårt tempo
30 sekunder vila

Sinnessjukt tungt på airbike. Den är fan en mördarmaskin.... Tänkte från början att jag skulle kolla hur mycket kcal jag fick ihop men glömde, var uppe i 45 nånstans i början på sista delen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina