söndag 8 september 2019

2019:36:3 Sjukt många skivstångsreps i löjligt härligt team! #youarethebest #lovemycrowd

Ungarnas träningssäsong har dragit igång så nu blir det bara teamwod varannan söndag för varannan kör jag skytteltrafik till och från ishallen 🙄 Storebror har 10 träningspass per vecka, lillebror 6... Pussla det liksom...

Nåväl. Idag var allt som vanligt och boxen var fylld av fantastiska glada och positiva människor som var taggade på träning. Taggad var också coach Marie (way to sällan jag tränar för henne nuförtiden). Dessutom fick jag dom här två grymma kvinnorna som team-mates idag! 🤟


Det var en sån där lååååång wod med sjukt många reps idag. Vi tappade faktiskt räkningen på antal varv, men typ 20 gjorde vi nog. Det var ett klassiskt skivstångskomplex fast i team-tappning. Vi var ju tre i vårt team så Linda skuggade. (Dvs Linda och jag körde samtidigt som ena delen av laget, Eva den andra)

TC 40 minuter - you go I go varannan övning.

5 Deadlift
5 Hang power clean
5 Front Squat
5 Push press
5 Backsquat

Jag hade 20 kilo på min stång. Det räckte, Rx var 25, det hade inte funkat i FS och pressar, och knappt i BS heller så... I alla fall inte utan att det hade tagit lång tid, vilket är ett problem när man kör YgIg för då behöver man ju ta ungefär lika lång tid på sig att göra repsen, annars blir det konstigt.

Fick bra pace-hjälp av Eva! 💓 och bra pepphjälp av Linda 💓 Nånstans halvvägs mådde jag lite illa och det kändes som omöjligt att genomföra men fokus och in och gör det bara och vips är det "bara" 10 minuter kvar och sen. Japp. Sen var vi klara!

Ja ni fattar ,idag var det volymträning deluxe, med 20 varv har jag alltså gjort en sisådär 500 reps idag. Det är gött och bra, MEN min vänsteraxel tål inte riktigt belastningen på "nervägen", alltså, jag vet ju att jag fortfarande är lite för instabil för mitt eget bästa så när jag tar ner den har jag inte riktigt kraften att göra det på rätt sätt vilket då "rycker" i axeln. Inget problem vid tyngre lyft för då gör man ju färre, plus kan droppa om det krävs, Men som idag. Ja, då gjorde det rätt ont faktiskt.

Har inte bokat mig på pass i veckan, utan jag får försöka se var jag kan trycka in något mellan ungarnas träningar och jobb.

CYa !

Löv Peas och marklyft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina