söndag 1 september 2019

2019:35:3 Garrys favorit som söndagswod

Idag team-wod och fullt hus. Coach Garry fick bestämma och då drar han fram en av sina favoriter 😉😎 Det är ett kul och bra upplägg och funkar när man är många. Det är dock väldigt svårt att hinna hela wodden utan proffs-roddare i laget.....

Och. Lugn. Jag sladdade inte in i nån vägg idag. 😎😘



Team om 3, TC 40 minuter. 

Varje block ska utföras tills 2500 meter uppnåtts på roddmaskinen. 

P1: Ror
P2: Gör A, B, C, D
P3: Vilar

A) 12 kb-deadlift, 9 höga boxstep med medboll i händerna, 7 wallballs
B) 12 kb-sving, 9 mellan boxjump med boll, 7 amerikanska situps med boll 
C) 12 alt kb-snatch, 9 boxstep over med boll, 7 burpee medboll
D) 12 bb-thruster, 9 dubbel-situps med boll, 7 wallball-burpee

Vi hade ca 8000 meter på TC. Om man ska klara denna på TC måste laget ro i 2.30 tempo, ink byten, vilket blir minst 2.15 i verkligt tempo. För mig är det väldigt fort, kanske klarar första 10 minuterna men sen går det inte. 

Att göra boxjump på min "vanliga" höjd blev ett för stort mindfuck, så jag hämtade en pyttelåda. Ska se om jag kan våga på mellanlådan istället. 

Svettigt blev det och mina teamies slet hårt! 💪 (frågade inte om dom var ok med att nämnas så gör inte det!) 

Jag är reserv i morgon, får se om jag får vara med 😎

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina