lördag 25 november 2017

Comeback! Idag thaiboxning #detärenlångvägupp

Dags att reclaima mitt liv och försöka hitta nån slags rimlig vardag igen!

Mission 1: Börja träna

Jag fattade ju att jag skulle vara i miserabel form, tyvärr har både anklar och axlar blivit sämre under "vilan" (långvila deluxe.. verkligen 🙄) men att jag också skulle typ ha "glömt" flera basictekniker - ja det hade jag nog inte räknat med. 🙄 Armbågshelvetet ska ju vara UTANFÖR knät vid block, samma armbågshelvete ska tillbaka SAMMA VÄG vid armbågsslag. Men nej då. Jag beter mig som en rookie och ger stackars Jörg blåmärken både här och där. Frustrerande. Minst sagt. Jag fattar ju att jag också har tärt rätt bra på mitt huvud den här perioden och förmågan att fokusera och koncentrera mig är låg så jag gör en mental anteckning om att rehabba huvudet också, inte bara kroppen!

Bortsett från min bleka insats (och ett litet blodvite och ett skav på armbågen) (jag vet, babysteps, det kommer tillbaka, men jag behöver gnälla lite nu, okej?) så var det ett kanonpass och jag kunde inte önskat mig em bättre comback-träning! Först kick-block i pet-version sedan mitsar med armbågar och sist sparring. Wihooooo. Som avslutning lite yoga. Och då gör det ont. Överallt. Det blir så tydligt i yogan när man tappat. Alla rörelser gör ont som f-n, kroppen känns stel och osamarbetsvillig och jag vill bara lägga mig ner och gråta. Men det gör jag inte. För jag vet att belöningen finns där på andra sidan. Och jag ska fånga den, även om det tar ett tag att nå dit!

För jag kommer igen, för det gör jag alltid!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina