söndag 29 september 2019

2019:39:1 Ett slags teamwod med rehab-ish-fokus

Ja hörrni. Min axel. En jävla jobbig följetong helt enkelt. Det gör tack och lov inte ont "i vardagen" om jag inte typ ska lyfta ner en handduk från en krok eller så. 🙄 Men jag biter ihop, lägger in rotationer och latsdrag i uppvärmningen och tar det extremt försiktigt med vikter över huvudet så ska vi väl få den att samarbeta igen. Det är ju inte som om det är första gången liksom. 🙄

Så, alla övningar ovanför huvudet får ha vikter som blir så lätta att det blir "rehab"-ish av det, dvs fokus på korrekt rörelse och att få blod och syre till musklerna så dom kan läka. Misstänker stark ett inflammerat (eller två) muskelfästen upptill att rotatorkuffen också bråkar.

Team med sjukt starka och coola Eva idag - alltid amazing och JÄVLAR så grym hon blivit på double unders.. Så imponerad!!

Wodden var

4 rounds TC 35 (ink. buy out), team om 2 fri delning
8 manmakers (2x4 kg)
20 Marklyft (55 kg)
24 DB thrusters (snatch 8 kg)

Buy out: 500 DU / 1500 SU

RX-vikterna på den här wodden var HELT Sjuka.. 94 kg för snipp-människor..  NITTIOFYRA. Ja ni fattar. Sjukt.

Nåväl, jag och Eva stred på och vi fick ihop en 180-ish DU innan TC, jag kan inte ta cred för mer än max 1/3 av dom, jag vet inte var det var idag, snubblade mer på repet än ett fyllo en lördagsnatt...

Efteråt skulle vi såklart fota Dannes biceps ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina