lördag 21 september 2019

2019:38:2 Om ett gästspel i Katrineholm

Befinner mig "på vift" i Katrineholm med äldsta konståkningsungen och eftersom det bara finns ett visst antal ishallshängstimmar i mig så rymde jag lite till en box. Såklart!



Ytterligare en finfin sak med crossfit-communityn ("sekten" 😇) är att var man än är så är man välkommen till ortens "box" man tas emot med öppna armar och alla hälsar och pratar och kollar var man är i från. När hände det senast på, säg SATS i Gislaved? Just här visste dom faktiskt att vår box brann ner för några år sedan så det blev ju lite snack om det.

Nåväl. boxen är i Katrineholm var superfin, ren, bra lay-out, lite mer "ordnad" än vår lite rustikare look hemma, allt fanns, och framförallt guld-teamie i form av Pernilla (som också hade konståkningsunge visade det sig! - liten värld ändå!). Nu hoppas jag få återgälda gästfriheten när Katrineholmarna besöker västkusten nästa gång!

Passet var grymt, ett annorlunda upplägg mot vad vi brukar köra men helt genomförbart även för nån i min skalningsklass 👍


Så, varje varv var 3 minuter och 1 minuts vila mellan varven. 3xA + 3xB +3xC. Mina skalningar idag:
T2B --> knee raises
Pull ups --> Ring row
DB SA (single arm) Thruster --> DB snatch (7 kg - axel inte nöjd)
SU

Burpees alltså, fy fan, synkade är dom ännu värre måste jag säga. Pernilla min teamie var typ som Eva "jag ääääälskar burpees" 😜 och studsade upp och ner och jag SLET för att hålla tempot. Verkligen. Jag tror vi fick ihop nånstans 75 cal bike och typ 350 SU totalt. Helt okej för en lördag i Katrineholm tycker jag! 

Tack Boxen. Det var kul! 💪

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina