tisdag 29 oktober 2019

2019:44:1 OLY-pass med snatch på proggen

Trogna läsare är väl bekanta med hur lite jag gillar Snatch... i alla varianter, så extra kudos till mig idag när jag inte gick och gömde mig i ett hörn och grät utan faktiskt gjorde så gott jag kunde. 😇

Coach Isa är mycket kompetent i sin coachning och jag känner mig trygg i hennes händer 👏

Idag började vi med lite rörlighetsövningar, inte så tokigt för ett kylskåp som jag, men ärligt, hur tungt är ett kvastskaft? Från axlarna till raka armar.. sittandes i squat-position? För jävla tung kan jag meddela 😜 MEN nu ska jag komma ihåg att för inte så länge sedan kunde jag överhuvudtaget inte hålla en stång rakt över huvudet för axlarna sa stopp. Så, gnetandet har gett resultat, om än långsamt. Så gneta på. Typ 🙄

Följdes av teknik med pinne! "Kan du inte göra det med pinne kan du inte göra det med stång"👆

Sedan en EMOM på 12 minuter med
2 Hang squat snatch + 1 OH squat

Här hade jag vår teknikstång på 10 kilo och ärligt, den känns som om den väger 100 kilo när jag har den över huvudet i nån slags böjposition (jag klarar inte att bryta 90 grader för då tappar jag stången framåt, avsaknad av rörlighet sätter stopp). Men fick bra coachning av Isa och lyckades faktiskt genomföra alla repsen.

Sist Wodden från 14.1 som egentligen har TC på 10 men vi fick bara 8...
30 DU
15 Power Snatch

Höll kvar min 10-kilos stång och försökte göra korrekta snatchar med den. Det går sådär, faktiskt. Även om coachen var snäll och sa att nån såg okej ut 😔. Gjorde 1 varv + DU + 9 snatchar.

Så. Points for trying och att jag inte bröt ihop. Tack för kaffet och gonatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina