fredag 4 oktober 2019

2019:40:2 Fredagsfys, pms och laxtacos

Jag fortsätter väl i kategorin "inget ont som inte har nåt gott med sig" när det gäller mitt axelhelvete. Idag stod cleans på tavlan och axeln tycker det är tungt. Axlen. I cleans? #menherregudliksom Uppenbarligen så använder jag axlarna fel när jag cleanar för annars skulle dom ju inte på långa vägar vara besvärade. Nåja. Punkt etthundratusenfem på listan över saker jag behöver öva mer på.

Så både före och efter passet hade jag dejt med gummiband och basketboll. #duktigmarina


Innan dess hade vi först jobbat upp en tung clean vilket just idag för mig betydde 42.5 kilo och sen körde vi Open 18:2

TC 12 minuter
A) 1-2-3...-9-10 reps
Dumbell squat
Burpees over bar
B) Max clean

Precis som jag skrev igår så är det i prinicp omöjligt för mig att klara TC på en wod om den innehåller burpees så jag visste redan att nån max clean skulle det inte bli för mig. Det är lite grinigt faktiskt. Jag blir sur och på dåligt humör och med begynnande pms i kroppen så... ja ni fattar.  GAAAHHHHH. Gjorde 7 av dom sista 10 DB-squatsen sen struntade jag i resten med 10 sek kvar på klockan. Jävla fucking äckliga burpees... HATAR dom. så det så. Så mycket att jag ibland tänker att jag ska sluta på crossfit. Och aldrig mer i hela livet göra en enda burpees. Det hade varit ruskigt najs. Ja ni hör. PMS-en pratar högljutt här.

Men jag skulle i vilket fall ha upp den där stången. Jag hade klarat en rep på 42.5 före passet och failat 45 big time. Failade den ett par gånger. Vi tog fotot, alla gick hem. Bara jag och stångfanskapet och UPP skulle den. Och upp kom den. KAbom. I win!

Nu blir det fredagsmys med jobb och laxtacos #såkanmanocksågöra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina